Få de senaste nyheterna och de bästa erbjudandena från Cloettashop.se

Köpvillkor

Villkoren nedan reglerar förhållandet mellan dig som kund och Cloetta Sverige AB (556674-9155) när du handlar på Cloettashop.se över internet. Du får en automatisk orderbekräftelse samt övrig information om din beställning via e-post efter beställning. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du som kund tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. Ingen försäljning sker till personer under 18 år.

Betalningssätt

Godkända betalningssätt är antingen genom kortbetalning (VISA, Maestro eller MasterCard) eller direktbetalning genom Internetbank. Ingen kortavgift tas ut när man betalar med kort på cloettashop.se. Våra betalsidor är säkerhetsskyddade med krypterade SSL-sidor och betalningslösningarna är certifierade. Kortinformationen behandlas säkert och konfidentiellt. Betalningslösningen tillhandahålls av Adyen. Dina kortuppgifter förmedlas direkt till din bank via Adyens system, och lagras aldrig hos oss. Direktbetalning är möjlig för dig som är kund hos Swedbank, Sparbankerna, Handelsbanken, Nordea, SEB, Skandiabanken, Danske Bank, Länsförsäkringar, ICA Banken, Forex, Sparbanken Öresund eller Sparbanken Syd. Ingen avgift tas ut när man betalar direkt via sin bank på Cloettashop.se.

Frakt och leverans

Det tillkommer en fraktavgift på 29 kr vid köp. Vi levererar endast till adresser inom Sveriges gränser. Paketen levereras av PostNord och delas ut vardagar, enligt PostNords villkor. Leveransen skickas normalt från lager inom 7 arbetsdagar och därefter tillkommer PostNords ordinarie leveranstid. Vid hög belastning kan leveranstiden vara längre än normalt.

Lagersaldo för respektive produkt uppdateras minst en gång per timme. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning innan lagersaldot har hunnit uppdateras. Om slutförsäljning inträffar för en betald order kommer kund att kontaktas via e-post.

Vi debiterar 200 kr för att täcka våra hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade/utlösta paket där beställningens totala värde understiger 1000 kr. För beställningar som överstiger totalt 1000 kr debiteras 400 kr för att täcka våra kostnader.

Felaktiga eller inkompletta adressuppgifter kan göra att paketet skickas till fel adress eller kommer bort i posthanteringen. Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter har lämnats.

Återköp

Du har möjlighet att returnera oanvänd produkt med originalförpackning inom 14 dagar från mottagandet (återköp). Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan används i större omfattning än nödvändigt för att undersöka den skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös kan vi inte återta varan och heller inte återbetala erlagd betalning. Kontakta Support.Cloettashop@cloetta.se för att göra ett återköp och meddela samtidigt ditt ordernummer (återfinns i bekräftelsemailet). Observera att fraktavgiften ej återbetalas vid återköp och att köparen ansvarar för returfrakt. Återbetalning sker inom tre veckor efter att Cloetta har tagit emot den returnerade produkten.

Reklamation

Du har samma reklamationsrätt som gäller enligt Konsumentköplagen (1990:932). Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad behöver du kontakta oss så snart som möjligt på Support.Cloettashop@cloetta.se, dock senast 2 månader efter att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Om det är en transportskada behöver reklamationen ske inom 7 dagar. Specificera vilken produkt det gäller och beskriv problemet. Bifoga gärna bild på produkten. Ange ordernummer så att vi kan hitta beställningen i vårt system. Vid reklamation får du hjälp att lösa problemet med antingen en ny vara, reparation, återbetalning eller eventuellt prisavdrag. Den som returnerar en felaktig vara står för transportrisken, men vi står för returportot. 

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter och e-postadresser lagras i enlighet med PUL i vårt kundregister när du handlar. Uppgifterna behandlas för att handlägga dina beställningar och andra åtgärder med avseende på kundförhållandet. Uppgifterna kan också behandlas för reklamutskick avseende erbjudanden av liknande slag som du har beställt av oss. Ingen obehörig har tillgång till detta register. Personuppgifter och/eller e-postadresser lämnas inte ut till tredje part, förutom de företag som hanterar de av kunden valda logistik- och betallösningarna. Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.