Få de senaste nyheterna och de bästa erbjudandena från Cloettashop.se

FAQ - Vanliga frågor hos Cloettashop.se

Här hittar du svar på frågor om betalning:

  • Hur kan jag betala? 

    Du kan betala med Visa, Maestro eller MasterCard eller genom direktbetalning via din internetbank.

  • Vad gör jag om min betalning nekas?

    Kontakta din bank för att säkerhetsställa vad det kan bero på.

Här hittar du svar på frågor om beställningen:

  • Vad kostar frakten? 

    Fraktavgiften är alltid 29 kr per beställning.

  • Kan jag välja en annan leveransadress? 

    Ja det kan du. När du beställer varan har du möjlighet att välja en annan leveransadress än din egen. Det går däremot inte att ändra en leveransadress efter att beställningen är gjord.

  • Kan jag beställa till utlandet? 

    Nej, det går för närvarande endast att beställa inom Sverige.

  • Kan jag ändra något i min order efter att jag har beställt? 

    Nej, när beställningen väl har registrerats går det inte att ändra den. Se information nedan om hur byte och återköp går till.

Här hittar du svar på frågor om leveransen:

  • Hur lång leveranstid har ni? 

    Din beställning levereras normalt inom 7-10 dagar.

  • Kan ni skicka mitt paket så att jag får det med posten imorgon? 

    Vi kan tyvärr inte erbjuda expressleverans. Vi har beräknad leveranstid på 7-10 dagar.

  • Vem levererar varorna? 

    PostNord hanterar våra leveranser.

Här hittar du svar på frågor om reklamation, återköp och byten:

  • Jag har fått en produkt som är trasig. Hur reklamerar jag den? 

    Vi ersätter trasiga eller defekta produkter med nya. Kontakta Support.Cloettashop@cloetta.se för att göra en reklamation och meddela samtidigt ditt ordernummer (återfinns i bekräftelsemailet). Köparen behöver inte betala någon returfrakt vid reklamation. En ny produkt skickas inom tre veckor efter att Cloetta har tagit emot den reklamerade produkten. 

  • Jag har ångrat köpet av en produkt. Hur returnerar jag den? 

    Du har rätt att häva ditt köp inom 14 dagar från att det att du har tagit emot din beställning. Detta förutsätter att produkten är i obruten förpackning (eller oanvänt skick om produkten har levererats utan förpackning). Kontakta Support.Cloettashop@cloetta.se för att göra ett återköp och meddela samtidigt ditt ordernummer (återfinns i bekräftelsemailet). Observera att fraktavgiften ej återbetalas vid återköp och att köparen ansvarar för returfrakt. Återbetalning sker inom tre veckor efter att Cloetta har tagit emot den returnerade produkten.

  • Jag vill byta en produkt. Hur gör jag?

    Om du vill byta en produkt mot en annan behöver du häva ditt köp (enligt instuktionerna ovan) och själv göra en ny beställning.

Fick du inte svar på din fråga?

Har du frågor som berör köp, själva butiken eller din beställning? Vänligen kontakta Support.Cloettashop@cloetta.se 

Har du allmänna frågor om sortimentet eller om Cloetta? Vänligen skicka ett meddelande till oss via den här sidan